ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΛΗΨΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ

nanopoulos dintis

 

του Διευθυντή της Διεύθυνσης Π.Ε. Πειραιά  κ. Αλέξανδρου Νανόπουλου

 

Αγαπητοί/ές συνάδελφοι – συναδέλφισσες και συνεργάτες,Η ανάληψη των καθηκόντων μου ως Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, αποτελεί μια ιδιαίτερη τιμή από την πολιτεία στο πρόσωπό μου και, ταυτόχρονα, μία σημαντική πρόκληση για δημιουργία.

Τη θέση αυτή, θέση αυξημένης ευθύνης, θα υπηρετήσω με το μέγιστο των δυνατοτήτων μου, ανταποκρινόμενος στις ανάγκες της εκπαιδευτικής μας κοινότητας. Ιδιαίτερα, την περίοδο αυτή, οι συνθήκες πανδημίας δημιουργούν νέα δεδομένα και απαιτούν ενημέρωση, ωριμότητα, εγρήγορση, ισχυρά αντανακλαστικά και κοινωνική συνείδηση.Διαδέχομαι τον εξαιρετικό συνάδελφο Λεωνίδα Νίκα, έναν επιτυχημένο Διευθυντή Εκπαίδευσης, ο οποίος επεξεργάστηκε και υλοποίησε πρωτοβουλίες, αναβαθμίζοντας τη Διεύθυνσή μας. Τον ευχαριστώ για τη διεξοδική ενημέρωση και του εύχομαι καλή συνέχεια στο έργο του.

Ξεκινώ μία αέναη προσπάθεια να ανταποκριθώ στα νέα μου καθήκοντα, συνεπής στη σαραντάχρονη πορεία μου στην εκπαίδευση, με υψηλό αίσθημα ευθύνης και σεβασμό στην αποστολή μου, δρώντας με άξονα τη δημοκρατία, τη δικαιοσύνη, τη νομιμότητα, την αξιοκρατία και τη διαφάνεια, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στον ανθρώπινο παράγοντα, πάντα στα πλαίσια της αμοιβαίας εμπιστοσύνης, της αλληλεγγύης και της συλλογικότητας, σεβόμενος τους/τις μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς, γονείς / κηδεμόνες, την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία.

Λειτουργώντας με υπευθυνότητα μέσα από τη νέα μου θεσμική θέση, θα συνεργαστώ, εποικοδομητικά, με όλες τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες και δομές, αλλά και με τους τοπικούς φορείς, τους Δημάρχους και Αντιδημάρχους για θέματα Παιδείας, την Αντιπεριφέρεια Πειραιά και Νήσων, τις Ενώσεις και Συλλόγους Γονέων και τις κρατικές δομές. Θεωρώ καθοριστική και αποφασιστικής σημασίας τη συνεργασία μου με τα στελέχη εκπαίδευσης και τους μάχιμους συναδέλφους/συναδέλφισσες εκπαιδευτικούς, στοχεύοντας σε μία ποιοτική και αποτελεσματική εκπαιδευτική διαδικασία για τους μαθητές μας, προάγοντας τις αξίες της παιδείας, μέσα σε ένα θετικό και δημιουργικό κλίμα.

Εκτιμώ ότι, με τη συνδρομή και τη στήριξή σας, σε αυτή την απαιτητική και – ταυτόχρονα – συναρπαστική πορεία, θα καταφέρουμε να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες και να επιλύσουμε τα προβλήματα που θα προκύψουν.Εύχομαι ολόψυχα το 2020 – 2021 να αποτελέσει μία Καλή, Δημιουργική και Παραγωγική Σχολική Χρονιά κι εμείς να καταφέρουμε να ανταποκριθούμε στο ρόλο μας ως θεμελιώδεις συντελεστές της μόρφωσης των παιδιών μας.

Με ιδιαίτερη εκτίμηση

 

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ι. ΝΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

 

 

 

ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΤΗΣ 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

Αγαπητές συναδέλφισσες / αγαπητοί συνάδελφοι,

 

Ημέρα μεστή συμβολισμών, ευκαιρία αναστοχασμού και χάραξης νέων οδών προόδου, η 25η Μαρτίου, σηματοδοτεί νέα ξεκινήματα, καθώς όλοι αφήνουμε πίσω μας μία δύσκολη χρονική περίοδο, στην οποία στερηθήκαμε πολλά αγαθά που θεωρούσαμε δεδομένα.

 

Και σήμερα, ακριβώς όπως και στην Επανάσταση του 1821, διδασκόμαστε ότι απαιτείται αποφασιστικότητα, ενότητα και προσήλωση στους στόχους μας, για να νικήσουμε τις μάχες της ζωής μας, μικρές ή μεγάλες. Χαρακτηριστικά όμοια με αυτά που, τόσα χρόνια πριν, οπλίστηκαν οι πρόγονοί μας για να αποτινάξουν την οθωμανική κυριαρχία.

 

Τα οράματα του Ρήγα, ο Ελληνικός Διαφωτισμός, καπετάνισσες και καπεταναίοι, ναυτικοί, ηρωίδες και ήρωες γνωστοί και αφανείς, άνθρωποι που στήριξαν την παιδεία και την καλλιέργειά μας και τη διατήρησαν ζωντανή και δυνατή σημαδεύουν την πορεία του λαού μας όλα αυτά τα χρόνια.

 

Και είναι ηρωικός ο λαός μας, αλλά και ειρηνικός μαζί. Δεν αποζητά τη φρίκη του πολέμου, αλλά δεν τη φοβάται κιόλας. Για αυτό, σήμερα, ημέρα ιστορικής μνήμης κήρυξης μιας επανάστασης, ας τιμήσουμε την ειρήνη. Για την ευημερία μας, για την προκοπή μας, για τα παιδιά όλου του κόσμου! Χωρίς ποτέ, όμως, να δειλιάσουμε, όταν κληθούμε, όταν οι περιστάσεις το απαιτούν, να λάβουμε γενναίες αποφάσεις. Γιατί, σύμφωνα με τον κορυφαίο λογοτέχνη μας, Νίκο Καζαντζάκη:

 

Κάθε Έλληνας που δεν παίρνει, ας είναι και μια φορά στη ζωή του, μια γενναία απόφαση, προδίνει τη ράτσα του!

 

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

 

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΝΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

 

 

 

ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ THN ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ

 

Συναδέλφισσες / Συνάδελφοι, Φίλες και Φίλοι,

Ορισμένη από το 1977 από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών ως Παγκόσμια Ημέρα για τα δικαιώματα της Γυναίκας και τη Διεθνή Ειρήνη, η 8η Μαρτίου είναι φόρος τιμής της μεγάλης εκδήλωσης διαμαρτυρίας του 1857 των εργατριών κλωστοϋφαντουργίας στη Νέα Υόρκη, με αίτημα καλύτερες συνθήκες εργασίας. Το ζήτημα αυτό είχε, ήδη, απασχολήσει από το 1924 το εργατικό δυναμικό της χώρας μας, με γυναικεία συμμετοχή και κόστος σε ζωές (το 1924 η Μαρία Χουσιάδου, το 1926 η Βασιλική Γεωργαντζέλη, το 1927 η καπνεργάτρια Κωνσταντέλλη, το 1936 η Αναστασία Καρανικόλα) – ενδεικτικό της αξιοσημείωτης δράσης των γυναικών στον τομέα της παραγωγής του κράτους.

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απόδειξη ότι η γυναίκα – εργαζόμενη εκτός ή εντός οικίας, μητέρα, συντρόφισσα, συναδέλφισσα, αδελφή, συνεργάτιδα – ήταν, είναι και θα είναι ισότιμο μέλος στη δυναμική πορεία της ζωής.

Δεν χρειάζονται ειδικές ημέρες και εκδηλώσεις για να τιμήσουμε το ένα από τα δύο φύλα΄ και, μάλιστα, τη θηλυκή πλευρά του ανθρώπου, η οποία φέρει λόγω αντοχής και δύναμης τη ζωή μέσα της, την τρέφει, την περιθάλπει για 9 μήνες, εκείνη που είναι επιφορτισμένη με το μέγιστο καθήκον της δημιουργίας, της σύνθεσης και της υποστήριξης της εμβρυακής και νεογέννητης ζωής μέχρι να είναι ικανή να αναπνεύσει και να σταθεί ως ανθρώπινος οργανισμός στις φυσικές συνθήκες του πλανήτη τούτου.

Χρειάζονται, όμως, ειδικές ημέρες και εκδηλώσεις για να τιμήσουμε έναν συνάνθρωπο΄ και, μάλιστα, εκείνη που, ταυτόχρονα με το βιολογικό ρόλο της δημιουργίας, βαδίζει δίπλα στο συνάνθρωπο-σύντροφό της, εργάζεται, αγωνίζεται, προσφέρει ισότιμα΄ εκείνη, που, παρ΄ όλα αυτά, υποτιμάται, απαξιώνεται, παρακάμπτεται, κακοποιείται, βιώνει απάνθρωπες συμπεριφορές, οι οποίες ενεργοποιούνται από αναχρονιστικές και ρατσιστικές αντιλήψεις ριζωμένες λίγο ως πολύ στη δυναμική πορεία της ανθρώπινης κοινωνίας.

Το ένα από τα δύο φύλα, ο άνθρωπος-γυναίκα δεν είναι μία γιορτή, δεν είναι μία ιδέα, είναι χειροπιαστή οντότητα, το μισό και πλέον συστατικό της ζωής στη χρονική ροή από τη δημιουργία του κόσμου και στο διηνεκές. Κι είμαστε πολύ μικροί, πολύ αδαείς, πολύ αφελείς εάν δεν το αντιλαμβανόμαστε.

Όσο αξίζει μια γρατζουνιά απ’ την ανάσα σου

δεν αξίζουν θεωρίε μιας ζωής

γυναίκα, αν έχω κάνει λάθος συγχώρα με

γυναίκα, αν είμαι σωστός μη μου το πεις.

Στίχοι: Χ. Θηβαίος

Αναφορά της Επιτροπής Ορυχείων του Λόρδου Άσλεϊ (1842)

Από τα Πρακτικά του Κοινοβουλίου

Κατεβαίνω στη γαλαρία στις 7 το πρωί και βγαίνω κατά τις 6 το απόγευμα, μερικές φορές κατά τις 7. Δουλεύω πάντα χωρίς κάλτσες, χωρίς παπούτσια, χωρίς φόρμα. Μόνο το μισοφόρι μου φοράω. Δουλεύω μαζί με τους άντρες. Εκείνοι είναι ολόγυμνοι. Στην αρχή φοβόμουνα πολύ και δεν μου άρεσε αυτό. Τώρα συνήθισα και δεν με νοιάζει. Μου φέρονται όμως καλά. Δεν ξέρω ούτε να διαβάζω ούτε να γράφω.

Μαίρη Μπάρετ, 14 ετών

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΝΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

 

 

 

ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ THN ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

 

 

Συναδέλφισσσες / Συνάδελφοι, Φίλες / Φίλοι,

Είναι αδιαμφισβήτητη η συνδρομή της τεχνολογίας στη ζωή μας, ειδικά τα τελευταία δύο (02) δύσκολα χρόνια. Και είναι απόλυτα παραδεκτή και αξιοθαύμαστη η εξοικείωση των παιδιών μας με τη χρήση των μέσων ψηφιακής επικοινωνίας.

Μέσα από την ανάπτυξη των δεξιοτήτων της τεχνολογίας οι μικροί μας μαθητές κατάφεραν – ακόμα και σε συνθήκες φυσικής απομόνωσης – να παραμείνουν επικοινωνιακά συνδεδεμένοι. Οι μαθήτριες / μαθητές μας, αλλά και εμείς οι ίδιοι, είμαστε κοινωνοί, συμμέτοχοι, μυημένοι στο Διαδίκτυο. Είμαστε, όμως, ασφαλείς;

H δεύτερη ημέρα, της δεύτερης εβδομάδας του δεύτερου μήνα (Φεβρουαρίου) κάθε έτους, έχει καθιερωθεί ως Safer Internet Day (SID) – Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο. Είναι μια ημέρα υπενθύμισης, αναστοχασμού, ευαισθητοποίησης και πρόκλησης να προσανατολίσουμε όλοι τις ενέργειές μας προς τη διαμόρφωση συνθηκών ασφαλούς πλοήγησης, χρησιμοποιώντας τη θετική δύναμη του Διαδικτύου.

Οι πολίτες της γης ενώνονται, «δικτυώνονται» μέσα από εκδηλώσεις και δραστηριότητες υιοθέτησης πρακτικών χρήσης του πολύτιμου αυτού εργαλείου με υπευθυνότητα, κριτική σκέψη και σεβασμό, απαιτώντας και τη συμβολή των θεσμών και της βιομηχανίας στη δημιουργία ενός αξιοπρεπούς Διαδικτύου, ενός Διαδικτύου που αναβαθμίζει τον Πολιτισμό μας, ενός Διαδικτύου που μας αξίζει.

Όλοι μας πρέπει να συμμετέχουμε σε αυτή την προσπάθεια: οι νέοι με δημιουργικότητα και λογική. Οι γονείς με συμπεριφορές που τους καθιστούν θετικά πρότυπα για τα παιδιά τους. Οι εκπαιδευτικοί συνεισφέροντας στην ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων μέσα από μία κριτική / διερευνητική στάση. Η βιομηχανία της τεχνολογίας μέσα από παροχές διασφάλισης, σαφών οδηγιών και διορθωτικών εργαλείων. Οι φορείς με θεσμική στήριξη και ειδικά προγράμματα.

Μα η πιο σημαντική συμμετοχή όλων μας είναι η ανάπτυξη ισχυρών αντανακλαστικών με αναφορά των ύποπτων πρακτικών παράνομης / ακατάλληλης συμπεριφοράς και κακόβουλης χρήσης, όταν τα εντοπίζουμε ή έστω τα υποψιαζόμαστε στο κοινωνικό αυτό αχανές ψηφιακό σύμπαν. Ιδιαίτερη ευαισθητοποίηση εμείς οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να δείξουμε στην παραμικρή υποψία Cyberbullying και εθισμού.

Η συμβίωσή μας με το διαδίκτυο θα γίνει πιο εύκολη εάν θυμόμαστε πάντα μαζί με τα λόγια του γάλλου επιστήμονα και φιλόσοφου, Jean Rostand):

Κανείς δε γερνάει όσο αναζητεί κάτι.

τη δήλωση του WilliamGibson, αμερικανού συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας:

Το μέλλον δεν γκουγλάρεται!!!

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΝΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

 

 

 

 

ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ

 

 

Αγαπητές Συναδέλφισσες / Αγαπητοί Συνάδελφοι, Φίλες και Φίλοι,

«Τα σχολειά χτίστε. Κι ο δάσκαλος, ποιητής και τα βιβλία να είναι σαν κρίνα».

(Κωστής Παλαμάς)

Η σημερινή ημέρα έχει καθιερωθεί ως η “Γιορτή των Γραµµάτων” και είναι πάντα επίκαιρη, δεδομένου ότι οι σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας, η στήριξη του εκπαιδευτικού έργου, η ενίσχυση της καθολικότητας της παιδείας, η αναζήτηση της γνώσης και της αλήθειας, δε σταματά ποτέ και οδηγεί στην ευημερία.

Ο Βασίλειος ο Μέγας, ισχυρός χαρακτήρας, ο Γρηγόριος ο Θεολόγος, ευαίσθητη ποιητική ψυχή, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, με επιβλητικό λόγο και επιεικής στους εχθρούς: σοφή επιλογή των τριών Ιεραρχών ως προστάτες των Γραμμάτων, αποτελούν και οι τρεις μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα, έχουν εκπληρώσει το σκοπό της παιδείας μέσα από τη ζωή και το θάνατό τους. Ας θυμηθούμε εδώ τον καθηγητή Μπαμπινιώτη, όταν ανέφερε ότι «…εν τέλει τους τρεις ιεράρχες δεν τους ανέδειξε τόσο η δράση τους και τα συγγράµµατά τους όσο το ήθος τους ως ελεύθερα στοχαζόμενων ανθρώπων…»

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας σήμερα μας παρέχει τη δυνατότητα σμίκρυνσης χρόνου και αποστάσεων, ζούμε σε ένα κόσμο όμορφων προκλήσεων. Παρ΄ όλα αυτά, αντιμετωπίζουμε σοβαρά εκπαιδευτικά προβλήματα, μεταξύ των οποίων η σχολική διαρροή, η αύξηση του άγχους, της βίας, τα λάθος πρότυπα. Με σύνεση για τις σωστές επιλογές, τόλμη για τις απαραίτητες αλλαγές, προσανατολισμό στις ανάγκες της / του κάθε μαθήτριας / μαθητή μας, μαθαίνουμε στα παιδιά μας να κρατούν σωστά τον κόσμο που κρατούν στα χέρια τους! Γιατί όλα τα παιδιά μας διψούν για μάθηση:

«Μια μέρα κάθισε και παίδεψε το κεφάλι του. Το ‘βαλε κάτω και το παίδεψε, το ‘πλεξε όπως είδε να κάνουν οι γύφτοι με το καλάθι. Στο τέλος το βρήκε: Θα ‘πιανε φιλία με τα βιβλία. Θα γύρευε να μάθει από κει, αυτά που του ‘κρυβαν οι μεγάλοι πίσω απ’ τα παραμύθια που λέγανε αυτοί οι μικροί χάρτινοι «παππούδες» που κάθονται στα γόνατά σου και σου λένε τις ιστορίες τους χωρίς καμώματα και παρακάλια.»

(Απόσπασμα από το Ένα παιδί μετράει τ΄ άστρα, του μεγάλου μας συγγραφέα,

Μενέλαου Λουντέμη)

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΝΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

 

 

 

ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ

Αγαπητές Συναδέλφισσες / Αγαπητοί Συνάδελφοι, Φίλες και Φίλοι,

Στις 2 Ιανουαρίου 2005, ένα χρόνο μετά την καθιέρωση της 27ης Ιανουαρίου ως ημέρας τιμής για τους Έλληνες Εβραίους που έχασαν τη ζωή τους στα στρατόπεδα συγκέντρωσης των ναζί από τη Βουλή των Ελλήνων, η Γενική Συνέλευση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών ανακηρύσσει την 27η Ιανουαρίου ως Διεθνή Ημέρα Μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος.

Δε θα σταθώ στους αριθμούς, επειδή πίσω από αυτούς κρύβονται ανθρώπινες ιστορίες. Αναφέρω, μόνο, ότι από τους 46.091 Εβραίους της Θεσσαλονίκης που εστάλησαν στα στρατόπεδα του Άουσβιτς το Μάρτιο του 1943 κατάφεραν να επιστρέψουν μόλις 1.950! Κι αυτοί, ακόμη, επέστρεψαν σε μια δύσκολη πραγματικότητα, χωρίς συγγενείς και φίλους, χωρίς περιουσία, με μόνο εφόδιο τη ζωή τους.

Η σημερινή ημέρα δεν αφορά μόνο στους εβραίους! Τιμούμε την αντίσταση στο ρατσισμό και τη μισαλλοδοξία, στο ναζισμό. Τιμούμε τη δύναμη και το παράδειγμα της ζωής. Είναι χρέος και καθήκον μας ως προς τη σημασία της διαπαιδαγώγησης και εκπαίδευσης, της καλλιέργειας της συνείδησης της μαθητικής κοινότητας και της νεολαίας.

Ο καπνός των κρεματορίων δε μπόρεσε ποτέ να καλύψει τον πόνο, το φόβο, τα βασανιστήρια και την απόγνωση. Το ανθρώπινο ποτάμι αποφασισμένο, δυνατό, διαλύει τη φωτιά. Ας θυμηθούμε σήμερα, τιμώντας τους νεκρούς αλλά κι όσους επέζησαν, στίχους από τη Ρωμιοσύνη του μεγάλου μας ποιητή, Γιάννη Ρίτσου:

Δέντρο το δέντρο, πέτρα-πέτρα πέρασαν τον κόσμο,

μ’ αγκάθια προσκεφάλι πέρασαν τον ύπνο.

Φέρναν τη ζωή στα δυο στεγνά τους χέρια σαν ποτάμι.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ  ΝΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

 

 

 

ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΔΙΕΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ

Συναδέλφισσες / Συνάδελφοι,

 

Δεν είναι όλες οι χρονιές ίδιες… υπάρχουν οι δύσκολες, οι εύκολες, οι χαρούμενες, οι αισιόδοξες, οι συγκινητικές. Υπάρχουν κι εκείνες που έχουν κάτι από όλα τα προηγούμενα. Υπάρχουν κι αυτές της υπομονής!

 

Μία τέτοια χρονιά είναι κι αυτή που τελειώνει, χρονιά που όλοι υπομείναμε, αντέξαμε, ελπίσαμε, παλέψαμε. Με τις γλυκόπικρες στιγμές, τα μικρά μαθήματα ζωής, τα διδάγματα των εγχειρημάτων μας και τις συνέπειες των αποφάσεών μας.

 

Δοκιμαστήκαμε και είμαστε εδώ, παρόντες, έτοιμοι΄ με τις απώλειές μας, με την εμπειρία μας, με τους συμπολίτες μας, τους ανθρώπους που αγαπάμε, τα παιδιά μας, αλλά, πρωτίστως, με τη ζωή μας! Βγαίνουμε από τις περιπέτειές μας πιο δυνατοί, πιο αισιόδοξοι.

 

Είναι τώρα η στιγμή να μετουσιώσουμε τη σοφία που έχει κατασταλάξει μέσα μας σε δράση, προσδοκώντας σε μία καλύτερη, πιο επικοινωνιακή, πιο ανθρώπινη χρονιά, απαλλαγμένοι από την εσωστρέφεια των προηγούμενων ετών. Δε θα ευχηθώ μόνο να έχουμε ευτυχία΄ δεν είναι αρκετό΄ θα υπάρξουν και δύσκολες στιγμές΄ πάντα υπάρχουν. Θα ευχηθώ στα δύσκολα να έχουμε δύναμη και χαμόγελο και στα εύκολα να έχουμε τη σύνεση να αφιερώνουμε μια σκέψη για όσους υποφέρουν δίπλα μας.

 

Ας είναι το 2022 η χρονιά που θα μας ενώσει με τις ελπίδες και τα όνειρά μας, η χρονιά που θα μας συμφιλιώσει με τους φόβους και τις συστολές μας, χρονιά ανάτασης, χρονιά που θα μας κάνει να στρέψουμε το βλέμμα λίγο ψηλότερα!

 

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

 

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΝΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

 

 

 

 

 

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΗΣ ΔΙΠΕ ΠΕΙΡΑΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

 

 

Αγαπητές Συναδέλφισσες / Αγαπητοί Συνάδελφοι,

 

Τα τελευταία 20 χρόνια ήρθαμε αντιμέτωποι με πολλές φυσικές καταστροφές. Για αρκετές είχαμε στοιχεία, δυνατότητα προετοιμασίας, σχετική προειδοποίηση. Ο σεισμικός κίνδυνος, όμως, είναι από τους πιο απρόβλεπτους, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να δίνεται έμφαση στην πρόληψη, στην εκπαίδευση και στην αντιμετώπιση του φαινομένου.

 

Η εφαρμογή προγραμμάτων ενίσχυσης της ασφάλειας των κτηρίων μας, σχετικές μελέτες και σχέδια, οργάνωση και στήριξη των αρμόδιων φορέων, αποτελούν μερικά χρήσιμα μέτρα για τον περιορισμό των επιπτώσεων ενός σεισμού.

 

Το ζήτημα της εκπαίδευσης, επίσης, είναι ιδιαίτερα σημαντικό, για αυτό και ξεκινά, ήδη, από την προσχολική ηλικία. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών είναι καθοριστικός στην ανάπτυξη της αντισεισμικής συνείδησης και συμπεριφοράς μέσα στη σχολική κοινότητα. Είμαστε, όλοι, εξοικειωμένοι με το σχέδιο «Μνημόνιο ενεργειών για τη διαχείριση του σεισμικού κινδύνου σε σχολική μονάδα», το οποίο συντάσσεται και επικαιροποιείται κάθε σχολική χρονιά, ταυτόχρονα με τη διεξαγωγή αντισεισμικών ασκήσεων στα σχολεία μας.

 

Από τις πιο σημαντικές προτεραιότητες είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να εκπαιδεύσουμε τους μικρούς μαθητές μας να προβαίνουν στις ορθές ενέργειες διαχείρισης του σεισμικού κινδύνου, αλλά και να αντιληφθούν, δεδομένου ότι ο σεισμός δεν προειδοποιεί, ότι πρέπει να βρίσκονται πάντα σε ετοιμότητα.

 

Επειδή, όπως είπε και ο Μιγκέλ Θερβάντες, συγγραφέας του αγαπημένου βιβλίου των παιδιών μας, Δον Κιχώτη: Το να είσαι έτοιμος είναι η μισή νίκη.

 

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

 

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΝΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

 

 

 

 

 

 

ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ

Συναδέλφισσες / Συνάδελφοι,

Η δωροδοκία μπορεί να ήταν μικρή, το αδίκημα όμως ήταν μεγάλο.

(Sir Edward Coke, 1552-1634)

Την 09η Δεκεμβρίου, η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ υιοθέτησε τη Συνθήκη κατά της Διαφθοράς. Ο Αντόνιο Γκουτέρες, Γενικός Γραμματέας του Οργανισμού, σημείωνε τότε, μεταξύ άλλων: Η διαφθορά είναι παρούσα σε όλες τις χώρες, πλούσιες και φτωχές, Βόρειες και Νότιες.  Είναι μια επίθεση στις αξίες των Ηνωμένων Εθνών. Κλέβει από τις κοινωνίες σχολεία, νοσοκομεία και άλλες ζωτικές υπηρεσίες, απομακρύνει τις ξένες επενδύσεις και τα κράτη  από τους φυσικούς τους πόρους.

Ορίζουμε τη διαφθορά ως την καταπάτηση των ηθικών και των νομικών κανόνων από έναν υπάλληλο ή λειτουργό, με σκοπό το προσωπικό του όφελος. Ανάμεσα στις πιο συνηθισμένες πρακτικές συγκαταλέγονται η δωροδοκία, ο εκβιασμός, η κατάχρηση εξουσίας.

Αποτελεί, εξ ορισμού ανήθικη πρακτική, με καταστροφικές συνέπειες στην ποιότητα της ζωής των πολιτών, κάτι που οδηγεί στην καλλιέργεια κλίματος αμφισβήτησης και έλλειψης εμπιστοσύνης προς τις υπηρεσίες, τις δομές, το κράτος.

Οι προσπάθειες για την αντιμετώπιση του φαινομένου της διαφθοράς θα πρέπει να γίνονται τόσο σε ατομικό, συλλογικό, εθνικό αλλά και διεθνές επίπεδο. Δε φτάνει η συνειδητοποίηση της κατάστασης, αυτή είναι η αφετηρία, απαιτούνται τολμηρά βήματα και μέτρα, απαιτείται συνέργεια φορέων και οργανώσεων, απαιτούνται ισχυρά αντανακλαστικά.

Δεν είναι τυχαίο ότι το δεύτερο συνθετικό της λέξης είναι το ρήμα «φθείρω». Είναι μια πρακτική που φθείρει, μολύνει, υποβιβάζει. Κι εδώ είναι που εμείς, συναδέλφισσες / συνάδελφοι, οι δασκάλες και οι δάσκαλοι πρέπει να έχουμε ενεργό ρόλο στο να αναδείξουμε μέσα από το παράδειγμά μας, μέσα από τα λόγια μας, μέσα από την αγάπη μας προς τους μαθητές μας ότι η ζωή πρέπει να είναι τίμια, όσο δύσκολη κι αν είναι.

Ας θυμηθούμε τα λόγια του Νέλσον Μαντέλα: Η παιδεία είναι το πιο ισχυρό όπλο, που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να αλλάξουμε τον κόσμο!

 

 

 

 

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΝΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

 

 

ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

 

Συναδέλφισσες / Συνάδελφοι,

Εάν ο νικητής κρίνεται όχι από τις μάχες που κερδίζει, αλλά, από τις μάχες που δίνει, τότε, σίγουρα, υπάρχουν κάποιοι ανάμεσά μας που είναι πιο νικητές και από τους νικητές! Κι αυτοί είναι τα άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ).

Ίσως να μην είναι εύκολο να μπει κάποιος στη θέση τους, όμως, ο καθένας μας θα μπορούσε οποτεδήποτε να βρεθεί, καθώς η αναπηρία διακρίνεται σε επίκτητη ή εκ γενετής, σε αφανή ή εμφανή, σε μόνιμη ή παροδική.

11% του παγκόσμιου πληθυσμού, 10% του ευρωπαϊκού πληθυσμού, ένα εκατομμύριο, περίπου, Έλληνες, διαβιούν δίπλα μας, ανάμεσά μας, κατέχοντας μεγάλο μερίδιο στη συμμετοχή, στην οργάνωση και στη διαχείριση του χώρου, του χρόνου και της ποιότητας της κοινής μας ζωής.

Και οι αριθμοί μπορεί να λειτουργούν ενισχυτικά στη δημιουργία ειδικών δομών, κατασκευών, διατάξεων (ράμπες, προβλέψεις στις μεταφορές, στην εκπαίδευση κλπ), όμως, αυτό που είναι σημαντικότερο είναι η ενίσχυση της αντίληψης των συμπολιτών, όσων συμπορευόμαστε, συνεργαζόμαστε, συναντούμε, συγκατοικούμε με άτομα με αναπηρία, όσων οι δρόμοι διασταυρώνονται μαζί τους.

Μόνο όταν αισθανθούμε τον αγώνα, το πείσμα, τη θέληση, τον κόπο τους, μόνο όταν αντιληφθούμε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σε κάθε ημέρα της ζωής τους, μόνο όταν συμμεριστούμε την ανάγκη τους για συμμετοχική και ουσιαστική διαβίωση, μόνο τότε θα ψηλώσουμε λίγο περισσότερο το μπόι της κοινωνίας μας, θα αντλήσουμε σημαντικά στοιχεία που θα συμπληρώσουν τα κενά του πολιτισμού μας, θα αναπτύξουμε πλήρως τις ικανότητες και τις δεξιότητές μας. Έως τότε θα είμαστε μισοί, έχοντας αποκλείσει ένα ουσιαστικό και παραγωγικό κομμάτι της κοινωνίας μας, με δυνατό πνεύμα και εμπνευσμένη ενέργεια.

Ίσες ευκαιρίες, ίση συμμετοχή, δεν είμαστε όλοι ίδιοι, είμαστε όλοι ίσοι! Αυτό είναι το μήνυμα της κάθε ημέρας, όχι μόνο της σημερινής.

Ας θυμηθούμε τα λόγια του μεγάλου Γιώργου Σεφέρη όταν το 1963 παρέλαβε το Νόμπελ Λογοτεχνίας κι ας γίνουμε όλοι κοινωνοί του πολιτισμού και της αξιοπρέπειας: Σ’ αυτό τον κόσμο, που ολοένα στενεύει, ο καθένας μας χρειάζεται όλους τους άλλους. Πρέπει ν’ αναζητήσουμε τον άνθρωπο, όπου και να βρίσκεται.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΝΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΞΑΛΕΙΨΗΣ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ

 

Συναδέλφισσες / Συνάδελφοι,

Σύμφωνα με τη Διακήρυξη των Ηνωμένων Εθνών: Ο όρος βία κατά των γυναικών σημαίνει κάθε πράξη βίας βάσει φύλου που έχει ως αποτέλεσμα ή είναι πιθανό να έχει ως αποτέλεσμα σωματική, σεξουαλική ή ψυχολογική βλάβη ή ταλαιπωρία στις γυναίκες, συμπεριλαμβανομένων απειλών τέτοιων πράξεων, εξαναγκασμού ή αυθαίρετης στέρησης της ελευθερίας, είτε συμβαίνει σε δημόσια ή ιδιωτική ζωή.

Αφορά σε ένα φαινόμενο που παρατηρείται σε όλους τους πολιτισμούς, σε όλες τις χώρες, σε όλες τις κοινωνίες. Είναι ανεξάρτητο από κοινωνική τάξη, μορφωτικό ή οικονομικό επίπεδο. Είναι δίπλα μας, μπροστά μας, πλάι μας΄ κρύβεται στο διπλανό διαμέρισμα, στο γραφείο, στο πανεπιστήμιο, στο κατάστημα της γειτονιάς΄ πλανιέται πάνω από τα κεφάλια των παιδιών μας απειλητικά, νοσηρά΄ απαιτεί την άμεση αντίδρασή μας έτσι ώστε να διασφαλιστούν τα δικαιώματα στην ελευθερία, στη ζωή, στη σωματική ακεραιότητα, στην ασφάλεια και στην αξιοπρέπεια.

Η εξάλειψη αυτού του φαινομένου μας αφορά όλους. Γιατί στη θέση της φίλης, της συναδέλφου, της γειτονοπούλας μας, αύριο μπορεί να είναι η κόρη μας. Στη θέση του σημερινού θύτη αύριο μπορεί να είναι ο γιος μας.

  • Ναι, υπάρχουν προγράμματα ενημέρωσης, κοινωνικής και οικονομικής υποστήριξης.
  • Ναι, υπάρχουν σχολικά προγράμματα που διδάσκονται με μεγάλη θέρμη και ικανότητα από τους εκπαιδευτικούς μας.
  • Ναι, υπάρχουν θεσμοί και σημαντικές διατάξεις που αναγνωρίζουν όλα τα είδη της βίας κατά των γυναικών ως έγκλημα.

Τίποτε, όμως, δε μπορεί να επιτευχθεί εάν δε γίνουμε ο καθένας κρίκος μιας αλυσίδας υποστήριξης, προστασίας, εγρήγορσης απέναντι σε κάθε υποψία έμφυλης βίας. Τίποτε δε θα αλλάξουμε εάν δεν καταδικάσουμε ο καθένας χωριστά και όλοι μαζί οποιαδήποτε, έστω, απόπειρα προσβολής της γυναικείας αξιοπρέπειας. Τίποτε δε θα καταφέρουμε εάν δε διδάξουμε τις κόρες μας να μην ανέχονται και τους γιους μας να μην είναι άνανδροι και θρασύδειλοι.

Ας διδάξουμε τα παιδιά μας τον αλληλοσεβασμό, το μόνο εφόδιο για να οικοδομήσουν σταθερές τις σχέσεις τους (φιλικές, επαγγελματικές, ερωτικές). Επειδή, σύμφωνα με τον Χένρυ Μίλλερ: ό,τι χρειάζεται βία για να διατηρηθεί, είναι καταδικασμένο.

Ας προσπαθήσουμε όλοι να ακούσουμε τη σιωπή μιας γυναίκας που υποφέρει έχει τόσα πολλά να μας φανερώσει!

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΝΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

 

 

 

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ

 

Αγαπητές συναδέλφισσες / Αγαπητοί συνάδελφοι,

 

Τιμούμε σήμερα, 48 χρόνια μετά, την κορυφαία στιγμή Αντίστασης του Ελληνικού λαού ενάντια στην ξενοκίνητη δικτατορία των συνταγματαρχών: την εξέγερση του Πολυτεχνείου.

 

Κυρίαρχο αίτημα ήταν η Ελευθερία, η μόνη προϋπόθεση ανάπτυξης της Παιδείας, της Κοινωνικής Δικαιοσύνης και της Εθνικής Ανεξαρτησίας.

 

Η θυσία των νέων μας είχε ως αποτέλεσμα την επαναφορά της κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας μας από τον Ιούλιο του 1974 και είναι πάντα επίκαιρη με ένα συμβολισμό ίδιο κάθε φορά – γιατί οι αξίες και τα ιδανικά που ζητούσε ο λαός μας είναι αδιαπραγμάτευτα – αλλά και τόσο διαφορετικό συνάμα ανάλογα με τα δεδομένα της κάθε εποχής.

 

Συμβολίζει την αντίσταση σε κάθε εμπόδιο προόδου και δημιουργίας, την εγρήγορση μπροστά στις προκλήσεις της ζωής, την προσήλωση στην έννοια της δικαιοσύνης, τη σημασία των συνεπειών των επιλογών μας, ενώ, ταυτόχρονα, προσδίδει ξεχωριστή ποιότητα στη λέξη «άνθρωπος».

 

Το Πολυτεχνείο δεν είναι απόμακρο όσα χρόνια κι αν περάσουν, είναι διαχρονικό και ανθρώπινα ηρωικό. Ολόκληρος ο λαός μας συναντιέται κάθε χρονιά με τους νέους της εποχής εκείνης και δίνει ξανά τον όρκο των αξιών και των ιδανικών του, σύμφωνα με τους στίχους του μεγάλου μας ποιητή Γιάννη Ρίτσου:

 

Πάνω σ’ κείνη …τη πεσμένη πόρτα

 

δώσανε ξανά τον όρκο,

 

όρκο της νιότης

 

της ζωής  , της λευτεριάς

 

όρκο του ονείρου και της πράξης

 

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΝΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

 

Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά

 

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ 28ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

 

 

Αγαπητές συναδέλφισσες / αγαπητοί συνάδελφοι,

 

Την 28η Οκτωβρίου 1940, μια μικρή Ελλάδα, προσπαθώντας ακόμη να σταθεί στα πόδια της, 18 χρόνια μετά τη μικρασιατική καταστροφή και εν μέσω δικτατορίας, ύψωσε το ηθικό της ανάστημα και επέλεξε με βαρύτατο τίμημα να αντισταθεί απέναντι σε πανίσχυρες δυνάμεις.

 

Και από εκείνη την ημέρα έως τον Οκτώβριο του 1944 η χώρα μας είχε ενεργό και ουσιαστικό ρόλο σε μία από τις σημαντικότερες περιόδους της παγκόσμιας ιστορίας, με συνέπεια, αποφασιστικότητα, αυτοθυσία, αξιοπρέπεια και όραμα.

 

Ελάχιστη τιμή, ελάχιστη απότιση χρέους και οφειλής σε όσους θυσιάστηκαν αποτελούν οι ετήσιοι εορτασμοί μας. Παράλληλα, χωρίς μεγαλοστομίες, χωρίς υπερβολές, σεμνά, αλλά κατηγορηματικά, η καθημερινή μας στάση ζωής, οι αγώνες και το πείσμα μας στις δυσκολίες, η διατήρηση της συλλογικής μνήμης είναι ο μοναδικός και πιο ουσιαστικός τρόπος να τιμήσουμε τους ήρωές μας.

 

Και η χώρα μας δε σταματά να γεννά ήρωες: από την Αντιγόνη, από τον Καραϊσκάκη, από τις γυναίκες της Πίνδου, από τους στρατιώτες του αλβανικού μετώπου, από τους 200 της Καισαριανής, καθημερινά γνωρίζουμε αφανείς συμπολίτες μας που αντιστέκονται σθεναρά – με το ίδιο θάρρος που αντιστάθηκαν το 1940 – σε ό,τι είναι καταστροφικό, περιοριστικό, ανήθικο, καταπιεστικό. Κι έχουμε παντού ήρωες: ήρωες γιατρούς, ήρωες εκπαιδευτικούς, ήρωες γονείς. Μα πιο πολύ: ήρωες μαθητές – που δεν εγκατέλειψαν τον αγώνα της μάθησης και της προόδου, αλλά τον στήριξαν με αποφασιστικότητα και θέληση πίσω από την οθόνη της τηλε-εκπαίδευσης, επικοινωνώντας την αγάπη τους για ζωή σε πείσμα των συνθηκών των τελευταίων ετών, όμοια με τους αγωνιστές πίσω από τον ασύρματο της κατοχής, κόντρα στην παραίτηση και την άρνηση, με όραμα και δύναμη.

 

Η ζωή, συναδέλφισσες και συνάδελφοι, δεν αξίζει χωρίς αξιοπρέπεια, για αυτό και ο αγώνας για την αξιοπρέπεια είναι πάντα επίκαιρος.

 

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΙΠΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

 

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΝΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

 

 

 

 

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕNΑΡΞΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

 

Αγαπητές / αγαπητοί συναδέλφισσες / συνάδελφοι,

Μετά από μια δύσκολη και απαιτητική σχολική χρονιά, βρισκόμαστε στην έναρξη του νέου σχολικού έτους 2021-2022 – αισιοδοξώντας να ολοκληρωθεί χωρίς τα προβλήματα της προηγούμενης περιόδου.

Δοκιμαστήκαμε και βγήκαμε νικητές σε δύσκολες συνθήκες υλοποίησης εκπαιδευτικών διαδικασιών, αντιμετωπίσαμε πολλαπλές δυσχέρειες, τις οποίες ξεπεράσαμε και – έχοντας αποκομίσει σημαντική εμπειρία – είμαστε έτοιμοι να ανταπεξέλθουμε σε όλα τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν.

Με αίσθημα ευθύνης συνεισφέρω στην προαγωγή του εκπαιδευτικού έργου μέσα από τη θέση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, προετοιμάζοντας ακόμα μία σχολική χρονιά και ευελπιστώ η άψογη συνεργασία που είχαμε κατά το 2020-2021 να αποτελέσει τη βάση μιας ακόμη πιο δημιουργικής και αποδοτικής περιόδου για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Έρχομαι ως συνοδοιπόρος και συμπαραστάτης σε όλες τις δυσκολίες που – ενδεχομένως – προκύψουν, έτσι ώστε να επιτύχουμε όλες τις προσδοκίες μας.

Προτεραιότητα μας είναι οι ανάγκες των μαθητών μας, οι οποίοι αποτελούν και το μέλλον μας. Και αυτοί δοκιμάστηκαν μαζί μας την προηγούμενη σχολική χρονιά. Μέσα από τη δική μας καθοδήγηση, μέσα από το παράδειγμα που θα λάβουν από εμάς, είμαι σίγουρος ότι θα ξεπεράσουν κι εκείνες / εκείνοι, όπως όλη η κοινωνία, σιγά – σιγά, τις δυσκολίες και θα ατενίσουμε όλοι μαζί το αύριο, με αισιοδοξία.

Μην ξεχνάτε ότι είμαστε εμείς που θα μάθουμε στα παιδιά μας να κρατούν σωστά το μέλλον που κρατούν στα χέρια τους.

Καλή, δημιουργική σχολική χρονιά.