Αγαπητές Συναδέλφισσες / Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Τα τελευταία 20 χρόνια ήρθαμε αντιμέτωποι με πολλές φυσικές καταστροφές. Για αρκετές είχαμε στοιχεία, δυνατότητα προετοιμασίας, σχετική προειδοποίηση. Ο σεισμικός κίνδυνος, όμως, είναι από τους πιο απρόβλεπτους, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να δίνεται έμφαση στην πρόληψη, στην εκπαίδευση και στην αντιμετώπιση του φαινομένου.

Η εφαρμογή προγραμμάτων ενίσχυσης της ασφάλειας των κτηρίων μας, σχετικές μελέτες και σχέδια, οργάνωση και στήριξη των αρμόδιων φορέων, αποτελούν μερικά χρήσιμα μέτρα για τον περιορισμό των επιπτώσεων ενός σεισμού.

Το ζήτημα της εκπαίδευσης, επίσης, είναι ιδιαίτερα σημαντικό, για αυτό και ξεκινά, ήδη, από την προσχολική ηλικία. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών είναι καθοριστικός στην ανάπτυξη της αντισεισμικής συνείδησης και συμπεριφοράς μέσα στη σχολική κοινότητα. Είμαστε, όλοι, εξοικειωμένοι με το σχέδιο «Μνημόνιο ενεργειών για τη διαχείριση του σεισμικού κινδύνου σε σχολική μονάδα», το οποίο συντάσσεται και επικαιροποιείται κάθε σχολική χρονιά, ταυτόχρονα με τη διεξαγωγή αντισεισμικών ασκήσεων στα σχολεία μας.

Από τις πιο σημαντικές προτεραιότητες είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να εκπαιδεύσουμε τους μικρούς μαθητές μας να προβαίνουν στις ορθές ενέργειες διαχείρισης του σεισμικού κινδύνου, αλλά και να αντιληφθούν, δεδομένου ότι ο σεισμός δεν προειδοποιεί, ότι πρέπει να βρίσκονται πάντα σε ετοιμότητα.

Επειδή, όπως είπε και ο Μιγκέλ Θερβάντες, συγγραφέας του αγαπημένου βιβλίου των παιδιών μας, Δον Κιχώτη: Το να είσαι έτοιμος είναι η μισή νίκη.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΝΑΝΟΠΟΥΛΟΣ